De klanten waar ik mee werk zijn vakmensen. Ze maken vanuit die kennis verantwoordelijkheid voor de keuzes die ze maken. De bemensing van hun team is strak en 'houdt niet over' *.

Zij zijn ' in de lead' . Zij bepalen de agenda en de route. Zij nemen besluiten en de verantwoordelijkheid.

De klanten waar ik mee werk, weten dat er tijd en aandacht nodig is voor hun team en de ontwikkelen van de organisatie. Maar waar halen ze die vandaan? En hoe kunnen ze daar dan mee verder?

Ze voelen dat er meer is dan het rationeel organiseren en hebben een vraag vanuit dat concreet organiseren. Er is verwarring over wat te doen. Of verlamming, er zit geen beweging in, terwijl iedereen zich met hart en ziel inzet. Dan gaat het over dat wat niet gezegd wordt. Over plek, bestemming, energie, beweging. Dat wat 'onder water' speelt.

focus op inhoud

Op het moment dat het inhoudelijke vraagstuk zich vastdraait, de beweging er niet meer in zit en de druk te hoog wordt, , wordt ik vaak ingevlogen voor het ontwarren van de kluwen informatie. De informatie is beschikbaar in hoofden van jou en jouw collega's. Afhankelijk van de vraag  organiseer ik werksessies waar mijn klanten zich met de inhoud kunnen bezig houden. Ik begeleid en structureer het proces.

wat klanten over mij zeggen

"Zo fijn dat jij het proces begeleid, zodat ik mij bezig kan houden met de inhoud'

'Ik vind het knap, zoals jij de ongestructureerde informatie na zo'n sessie kunt terugbrengen naar een overzichtelijke terugkoppeling'

'Ik weet niet precies wat je doet, maar sinds jij bij dit project betrokken bent, loopt het beter'

'Jij bent als Haarlemmer olie"